januari 29, 2020

Januarisjukan.

Jag läser överallt om människor som är trötta. Läser om gråheten i betongen, i himlen, i människorna. Det är som att någon har skalat av det översta lagret färg från oss. Jag tänker att det måste vara januari som har drabbat oss.

Jag bestämmer mig för att gå hem en stund efter fyra, när dagens sista möte är över och trots att det egentligen finns saker kvar att göra. Promenerar över broar, genom ett par klädbutiker, kommer ut med en rutig kjol och en kortärmad stickad tröja.

Barnet sitter vid matbordet med sin dator och läser högt om olika träningsformer som han vill prova. Matleveransen kommer och i lådan ligger en påse lakrits. Vi öppnar den och låter påsen cirkulera mellan oss, och jag tänker att det nog är så man botar januarisjukan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar