januari 31, 2020

Om vinster, bubblor och förberedelser.

Vi avslutade arbetsveckan med en smäll, med att vinna det där slaget som vi utkämpade tidigare i veckan. Det som krävde en vit skjorta. Imorgon när vi firar min brors fyrtionde födelsedag ska jag i hemlighet svälja en munfull bubblor för den där vinsten också.

Fast nu är det fredag. En fredag där all tre står och väljer framför sina garderober, det plockas fram skjortor och kjolar, inspekteras om det behöver tvättas och uttalas fraser som undrar om vi hinner få den här kemtvättad och lämnas svar som nej.

Det plockas och donas och det är lite mysigt, för mitt i allt det där dukas det fram en köttbit med olika såser och en sallad till och ett glas rödvin hälls upp. Och när allt är färdigt, då ska jag lägga mina fötter i min mans knä och slå upp en ny bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar