januari 07, 2020

Den där tisdagsmåndagen.

På måndagskvällen säger jag till min man att jag är sugen på kaffe. Drick det inte, du kommer aldrig somna, säger han. Jag rynkar på näsan åt honom, svarar att jag är en tvivlare. Sen brygger jag mitt kaffe. När natten kommer sover jag bara fyra timmar.

Den första arbetsdagen efter julledigheten går upp i rök, försvinner i ett nafs. Vid fyra säger min kollega att han ska åt mitt håll och när han hoppar in i sin bil sätter jag mig bredvid. När våra vägar skiljs promenerar jag den sista kilometern hem.

De båda som jag lever med står i hallen när jag kommer hem, den ena på väg till träningen och den andra nyss hemkommen från sitt kontor. Han marinerar kyckling och jag jobbar undan dagens allra sista mail. När maten är uppäten ligger vi skavfötters i soffan en timme, så går han till gymmet och jag öppnar min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar