november 04, 2017

Lördag.

Jag vaknar tidigt, redan vid sju. Han också. Vi ligger nära varandra, är mjuka och loja och nära. Jag tassar upp och gör kaffe, sen ner under täcket igen. Morgonen passerar så, förmiddagen också. Och så upp och frukost och dusch och musik i bakgrunden, te och apelsiner och stearinljus. Inte ett måste i hela världen.

Möter hans syster och sparkar löv och promenerar på gator som kantas av gamla hus. Trillar in i det mysigaste lilla fiket någonsin, med höga vita valv och kandelabrar och kaffedoft i luften. Äter någonting med choklad i botten och knäckig kokos ovanpå och det är så gott att vi nog måste gå tillbaka imorgon.

Vinkar hej då till min svägerska och trillar in hemma och ner soffan en stund. Dricker spetsad glögg och har fötterna i hans knä. Om en liten stund ska jag dra en borste genom håret och bättra på läppstiftet, ta min mans hand och hitta någonstans att beställa ett glas rött och en risotto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar