september 21, 2015

Där man hamnar.

I fredags bestämdes det att vi skulle till Malmö idag. Så upp tidigt i morse, tåg till Stockholm, möte med kund, lunch med säljare och kund, sedan Stockholmskontoret några timmar. Vid fyra mötte jag upp min kollega som jag reser med för sex timmar i vad vi till sist kallar ljugarbilen, eftersom vi skvallrar och skvallrar och skvallrar. Nä, kanske inte bara skvallrar. Mellan varven pratar vi även allvar. Men det är skönt att få skvallra, att glömma problemen ett tag.

Och nu sitter jag här i min hotellsäng, klockan är trettioen minuter från ny dag. En dag med möte på Malmökontoret och där jag ska prata, lyssna, svara och förklara. Sedan sex timmar till i ljugarbilen. Det är ju också ett sätt att spendera sina dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar