mars 02, 2018

Hej från en fredag i mars!

Äntligen ligger januari och februari i ryggen. Visst att det är tusen minusgrader och ett par decimeter snö där ute, men det kan ju inte vara för alltid. När den här månaden lider mot sitt slut är det helt rimligt att gatorna är fria och solen lyser ännu lite längre under dagarna.

Vi har målat vardagsrummet nu, fått upp Adrians bokhylla och skrivbord och ikväll ska vi titta på en soffa. Om vi tycker om den kan den följa med hem på direkten. Jag hoppas så, för då kan en filmkväll göras ikväll. Lösgodis och popcorn och en hög av tre personer i soffan.

Jag är så trött att jag har börjat göra klantiga saker, som att snubbla nerför stegar. Min högra vad är ett enda stort blåmärke, så där så att det gör ont bara av att spänna musklerna. Jag behöver en helg av små saker, av bara enkelt fix. Av den långsammaste lördagsfrukosten i historien, av en kaka som gräddas i ugnen och glass i soffan och många, många pauser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar