mars 14, 2018

Tapas, kontraster och passion.

Det blir tisdag och vid fyra får jag ett sms: Tapas eller burgare? Det är ingenting att fundera på. Tapas. Klockan sex kliver vi in på restaurangen, den är fullsatt och mysig och maten är god. Vi beställer in nio olika rätter, de ställs mitt på bordet och vi delar och plockar och äter.

Ett par timmar senare står vi i vår hall och river tapet. Jag har skalat av mina vida byxor och har tunna strumpbyxor och skjorta, håret samlat i en tofs i nacken och naglar som lyser röda mot kontrasterna. Jag har också ett glas vin innanför västen. Jag böjer mig framåt och han är där med sina händer, de glider över min rumpa. Han fnissar åt att han får ta på mig tills jag svär och viftar bort hans händer. Alltid samma, säger han. Man får passa på.

Jag duschar och kliver i ett nattlinne. Kryper intill i soffan, ett glas rött och ett barn som sover. Hans händer smyger runt mig, upptäcker att jag inte har några trosor under nattlinnet. En eld i hans ögon, fingrar som brinner mot min hud. Inte längre några händer som viftar bort.

1 kommentar: