december 05, 2016

Tröttman, den stor tröttman.

Vaknade upp till en ny måndag, till en ny vecka. Nummer fyrtionio för det här året. Känner hur energin har smugit sig bort, ut ur mig. Ska sitta i min favoritfåtölj på jobbet hela dagen, skriva listor över veckans arbete och börja beta av. Dricka te och äta clementiner och lyssna på poddar och jobba undan. Stryka punkt efter punkt på den där listan.

Och på vägen hem ska jag hoppa av tuben vid Odenplan, snabbstoppa på Åhléns och köpa hårinpackning och ansiktsmasker och kanske något nytt nagellack. Jag ska behandla mig själv väl hela veckan, äta sånt som jag tycker om, gå och lägga mig i tid. Lyssna på mjuk musik, krama min man, lyssna på min son.

1 kommentar:

  1. Låter som en bra plan. Det är typ det enda att göra när man är vintertrött.:) Börjar själv piggna till efter en riktigt trött november... /M

    SvaraRadera