december 19, 2015

Om att nästan, nästan ha jullov.

Lördag morgon. Jag vaknade tidigt, ännu med mörkret kompakt utanför sovrumsfönstret och med timvisaren på lite över sex. Låg och blundade hårt en liten stund, men tankarna hade redan fått fäste i huvudet. Det gör absolut ingenting för nu har jag legat i sängen i två timmar, alldeles nära en sovande man och med en, två, tre koppar kaffe i handen och kollat instagram och läst bloggar och letat recept.

Jag har gått på julledighet, åtminstone officiellt. Det ser ut som att jag behöver lägga någon timme framför datorn både innan och efter jul, men så länge det kan ske i soffan iförd pyjamasbyxor och med en chokladask bredvid så är det okej. 

Och om någon dag eller så kommer alla virvlande tankar lagt sig och stressen mattats av. Då ska jag njuta. Som jag ska njuta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar