februari 13, 2018

Om semlor och ingenting.

Jag åt en semla till frukost imorse. De stod bredvid vår kaffemaskin på jobbet, så det var inte så mycket av ett val, mer en händelse. En semla drabbade mig till frukost, skulle man kunna säga. Jag har mått dåligt av den hela dagen. Vilket inte är enbart sant, för jag hade ont i magen redan innan jag åt mig illamående.

Iallafall. Jag vaknade med magknip imorse. Ignorerade, klädde på mig och drack kaffe och sminkade mig. Kröp tillbaka ner för fem minuter i liggande läge och det har varit dagens enda fem minuter där magen inte svidit. Jag tror ju att kroppen är klok, att den helt enkelt tvingar fram vila när den behöver det. Är ganska säker på att jag skulle kunna vila mig frisk från det magonda. Så ikväll ska jag inte packa upp någonting, inte stuva om i några skåp, ingenting.

På sin höjd äta en semla till, även barnet måste ju få fira sin fettisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar