februari 12, 2018

Om en hall och en måndag.

Om jag skulle råka blinka för länge somnar jag nog. Är så trött att jag nästan trillar av stolen. Men! Jag har en vit hall, en tv-bänk som står där den ska stå - även om den visserligen ska skruvas upp på väggen - och garderober som har hittat sin plats och är fyllda med allt det där som man behöver i det vardagliga. Det blev bra. Väldigt bra.

Jag tror att det var tio kartonger som försvann igår. Nu kan man se väggarna i vardagsrummet också. Dessvärre ser man även spackelfläckarna på dem, men det är inget som inte tio liter vit färg råder bot på. Vi är egentligen inga vita väggar-människor, men vi vet inte riktigt hur vi vill ha köket på sikt och jag tänker att fortsätta med vita väggar inte är så dumt då. Så får vi se sen, när vi har en färdig plan.

Jag är inte särskilt redo för måndag egentligen, men den kom ju ändå. Har en ganska snäll plan för veckan, rent arbetsmässigt, ska tillåta mig själv att inte stressa. Inte på något sätt ha tråkigt heller, men jag är inte byggd för stress just nu. Är snarare lämpad för te och låg jazzmusik och långsamt arbete. Det måste finnas utrymme för det också, ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar