februari 09, 2018

Det blir bra, det här.

Och så blev det fredag igen. Det är lite galet att vi redan är sex veckor in i tjugoarton. Galet, men också rätt fint. Januari, februari och mars är ju plågor. På tal om att vara halvvägs genom så är vi inflyttade i vår nya, lilla lägenhet. De gamla etthundratvå kvadratmeterna på Sankt Eriksplan är tömda, städade och avflyttningsbesiktade. Nycklarna är inlämnade och lägenheten är borta. Det känns noll procent sorgligt och hundra procent rätt.

Det kommer bli bra, vi kommer ha det bra i vår lilla pärla. Båda sovrummen hann målas innan flyttgubbarna kom med våra möbler och sjuttiofem kartonger i måndags, nu är vi igång med hallen och sen ska bara vardagsrummet få sina lager också. Sen behöver vi pausa, fundera på hur vi bäst nyttjar utrymmet i den första hallen och badrummen och sen, ännu lite längre fram, i köket. Men jag blir trött bara jag tänker på det, så det gör vi inte just nu.

Idag är första dagen på en vecka som jag jobbar. Det är skönt att få sitta ner, men jag längtar ändå hem. Vill hem till min spackelfläckiga hall och den vita färgen som väntar. Till vårt egna lilla kaos. Jag är mer än halvvägs genom min mail, bara fyrtioåtta olästa kvar att ta hand om, sen är det hallen och kaoset, hämtpizza och rödvin och jag och min man i dagarna två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar