december 22, 2017

Dan före dan före dan.

Två dagar före julafton. Startade dagen med att ta mig upp och ut för frukost och möte och avstämning med min viktigaste kund. Det gick bra, blev ett bra avslut på det här jobbåret. Sedan hem, barnet under armen och ut igen. Tjocka pannkakor med banan och choklad, Mordet på Orientexpressen på bio. NK och julskyltning, Gamla stan och glögg i små pappmuggar. Ett gäng timmar för bara mig och honom.

Det var en fin fortsättning på vår lilla julmiddag igår. Och fortfarande har vi ett par timmar kvar att sitta under en filt i soffan och läsa varsin bok, äta upp Twist-påsen och knäcka nötter. Sedan kliver han på en buss som tar honom till sin pappa över julen. Kvar här hemma är jag och Kim och ingen julstress alls. Bara ledig tid och inte särskilt många saker att fixa.

Jag tror att det kommer vara en bra jul, det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar