december 19, 2017

Ändå en väldigt fin känsla.

Julveckan. Jag är inte särskilt stressad, inte på det personliga planet. Jag tycker för mycket om det enkla för att göra ett stort väsen av julen. Jag köper det söta, bakar bara om jag känner för det, låter charken stå för julens sillar och röror och bageriet för vörtbrödet. Jag gör bara det som jag tycker är roligt, det som jag vill pyssla med. Jag har sett mina föräldrar stressa sig utmattade under barndomens alla jular, jag kommer inte gå in i den fällan.

Ikväll ska jag vinka hej då till barnet och mannen, åka ut till Mall of Scandinavia och hitta någon mjuk julklapp till Adrian och något litet till Kim och en julaftonsklänning till mig själv. Tänker att när jag är klar med det ska jag köpa en bok och sitta en liten stund på något café, dricka varm choklad och känna julstimmet runt mig och lugnet i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar