mars 04, 2024

Det är nu det händer, nu det vänder

Det är mars, det är måndag. Solen skiner, nästan alla trottoarer mellan kontoret och lägenheten är sopade och i eftermiddag ska vi dricka vin på kontoret. Det finns en öppnad box kvar sedan vår förra AW och tydligen blir den dålig om vi inte dricker upp den. Det kan vara mitt bästa slags vindrickande: möte till sjutton, ett långsamt glas fram till arton och sedan hem till familjen och middagen.

Jag har en klänning som inte är stickad, tunna strumpbyxor och loafers. Ett nytt läppstift och en jacka som lämnades öppen på promenaden på väg tillbaka från lunchen. Samt vårkänslor, jag har tusen miljoner vårkänslor.

2 kommentarer:

  1. Samma här - vårkänslor! Det är t.o.m. ljust när jag går med hunden kl 7 (och när jag går med henne efter jobbet!), den lyckan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man känner ju livet i sig igen!

      Radera