mars 11, 2024

Två tips från mig till er

En helg har kommit och gått och jag har gjort två saker: läst bok och sett film. Jag har gjort andra saker också som absolut var fina, men dessa båda aktiviteter var fantastiska. Låt mig därför tipsa vidare.

Boken heter Fourth Wing, är skriven av Rebecca Yaros och genren är fantasy. Jag brukar inte läsa fantasy särskilt ofta (fast jag insåg nu att jag älskat varenda en av de få fantasyböckerna som jag har läst) och jag är helt såld. Jag älskar allt med den, till och med drakarna. Jag brukar inte se mig själv som en person som läser böcker med drakar, än mindre en person som ÄLSKAR böcker med drakar.

Filmen då? Poor things. En så konstig, förbryllande, vacker och obekväm film. Storyn, kläderna, omgivningen, filmatiseringen, skådespelet: allting är fantastiskt. Helt jävla fantastiskt. Jag vet att vi bara är i mars, men jag tror att det kan vara årets bästa film.

3 kommentarer:

  1. Älskar Fourth Wing och uppföljaren Iron Squad - helt (bokstavligen) magiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Har börjat på Iron Squad nu och herrejävlar vad bra det är!

      Radera
  2. Vad kul att höra, jag har båda på min lista över saker att läsa/se.

    SvaraRadera