april 18, 2016

Då och nu.

Veckan som passerade var en vecka från helvetet. Jag gick upp klockan fem varje morgon, lämnade hemmet strax innan sex för att påbörja utbildning klockan åtta i Stockholm. Nio timmar senare satte jag mig i bilen igen, helt slut i huvudet pga. korvstoppning, och körde två timmar hem. Äta mat, diska, hjälpa med läxor, natta barn och sedan jobba till runt tio, halv elva. Sova och börja om. Förra veckan var ett ekorrhjul, kan man säga. Ett ganska tungsnurrat sådant.

Men utbildningen gick bra. Den var mycket intressant och lärorikt, även om jag redan stött på en hel del från det verkliga livet, men det var fint att få bakgrunden till varför vissa saker ser ut som de gör. Samt att jag skrev alla rätt på det skriftliga provet som avslutade kursveckan. Om det beror på att jag är smart eller en pluggis kan ju de lärda sia om. Bra känns det iallafall.

Och nu är det måndag igen och en ny vecka har börjat. En lite lugnare sådan. Jag har två dagar på kontoret på hemmaplan och två dagar på kontoret i Stockholm och en dag i bilen farandes mellan kundmöten. Plus ordentligt med tid avsatt för att skriva att göra-listor och bocka av punkterna som hamnar där. Har en bra känsla i maggropen. Det är en vecka med potential, det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar