maj 04, 2015

Livet alltså.

Jag har inte gjort ett skvatt i helgen. På riktigt, inte ett skvatt. Vi skulle ha träffat vänner i fredags men det bokade vi av, skrotade runt i pyjamas istället och gjorde absolut ingenting alls. Sen kom lördagen och jag drog igång ett bullbak och hängde med mammas och pappas hund. Gjorde i övrigt inte ett skvatt. Och så kom söndagen och vi gjorde rent grillen och grillade burgare och körde en liten sväng med bilen som substitut för att motionera, pga. orkade ej röra på oss (Kim pga. tryck över bröstet och jag pga. lat) men vi ville ändå se lite av världen utanför våra fyra väggar.

Åh, just det. Har även tvättat typ fjorton maskiner tvätt eftersom Adrian helt plötsligt från ingenstans tio år gammal börjat kissat på sig i sömnen? Två nätter i rad. Jag förstår ingenting. Inte han heller, han tycker att det är skämmig och jobbigt, det här har ju liksom aldrig hänt tidigare. Tänker att det kanske är för att vi haft många stressmoment runt oss?

När vi ändå pratar om hälsa på temat jobbiga saker så kan jag ju säga att Kims blodtryck sakta har börjat dala nedåt igen. Han fick med sig en blodtrycksapparat från senaste läkarbesöket och ska mäta blodtrycket fyra gånger om dagen i en vecka. Imorgon ska han jobba igen, första dagen sedan jag fick köra honom till akuten med bröstsmärtor. Har en känsla om att morgondagens resultat kommer vara "intressanta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar