april 24, 2015

En fredag.

Jag vaknar med en hals som har snörat ihop sig. I tinningarna spelar en dov huvudvärk. Jag tänker att jag ska åka in och samla ihop underlag till en offert och åka hem och jobba från sängen, men på kontoret pockas det på min uppmärksamhet och jag sitter fast tills klockan slår ett. Då åker jag hem, skalar av kläderna och försvinner in under lakanen och in i sömnen.

Exakt två timmar senare vaknar jag. Fattar ingenting. Är det natt, är det dag, var fan är jag, var jag inte på jobbet nyss? Dricker kaffe i sängen, tar en varm dusch. Klär mig, fönar håret, applicerar make up. Dricker mer kaffe, ringer min blivande make, jobbar från sängen, skriver det här.

Om en stund ska jag peta i mig två alvedon och ta min snubbe under armen och strosa över till mina föräldrar. Pappa fyller år och mamma har gjort pannkakstårta, helt enligt hans önskemål. Jag tror inte att jag nånsin kommer bli den sortens fru.

Och imorgon ska jag belöna mig själv med minst ett par skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar