april 01, 2022

Diverse från en fredag.

Jag vaknar med ett huvud som känns tungt. Inte direkt huvudvärk, men inte heller hundra. Ligger kvar under täcket en hel timme längre än vanligt. Startar datorn redan i sängen, svarar på de första mailen, bläddrar genom dagens kalender.

Det är april nu och allt det fina ligger framför oss. En vår. Göteborg nästa vecka, en middag med Rachel, Berlin, en påskmiddag med släkt och vänner. Att lämna kontoret och ha flera timmars ljus kvar. Att gå från kappa till trenchcoat (igen) till blazer till tunn kavaj till ingenting.

Mina dagar på kontoret blir allt längre. Det händer så mycket och för första gången på länge känns det hundra procent roligt. Jag tror att det är tack vare min nya chef. Han är bra. Riktigt bra. Igår upptäckte vi att klockan plötsligt var halv sex och att vi kanske borde gå hem.

Jag arbetar hemifrån idag. Varvar att sitta i sängen och jobba med att ta datorn, telefonen och vattenglaset och sätta mig vid barnets skrivbord och göra mina möten. Jag tänker inte stressa idag, jag orkar inte det. Huvudet är fortfarande tungt och känslan av att inte må toppen har spridit sig till resten av kroppen.

Vi pratade om att gå ut och äta idag, min man och jag. Barnet har åkt till sin pappa. Nu pratar vi om att stanna hemma, ligga på soffan och titta på någon serie och beställa pizza. Kanske är det inte vad vi behöver, men jag tror att det är vad jag behöver.

3 kommentarer: