augusti 17, 2017

Excelfiler, möten och restaurangmenyer.

Det är en sån dag. En sån där sommaren verkligen dröjer sig kvar, när solglasögonen fortfarande behövs. Jag har en smoothie i handen när jag promenerar till jobbet, byter ut den till kaffe när jag kommer in på kontoret. Det är en sån dag som försvinner på två röda, en där andan sitter i halsen nästan hela dagen. Det är en dag av produktivitet.

Vid fem trillar jag in genom vår ytterdörr. Det är tomt hemma. Kim är på konsert och Adrian hos en kompis. Jag brygger en kopp kaffe och svarar på dagens sista mail. Läser ett par restaurangmenyer och bestämmer mig för italienskt. Det får bli en tidig middag på en uteservering för mig och Adrian. Sedan hem och plocka lite, om jag orkar. Eller ett glas vin och en bok i soffan. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar