januari 08, 2016

Sjuka barn och helgnöjen.

Det yr där ute idag. När man tittar ut syns bara vita hustak och stora snöflingor som dalar ner. Det är ganska fint. Jag sitter skräddare i soffan, med datorn på en kudde framför mig. Framför datorn sitter det ett snörvlande och febrigt barn med en bok i handen. Vi samexisterar idag, på ett väldigt fint vis. Säger egentligen inte mycket alls, men kommunicerar genom hans trötta leenden och glansiga blickar och mina strykningar över håret och de koppar med te som jag i tid och otid räcker honom.

I eftermiddag åker han till sin far för att vara där över helgen. Kvar i snöyret blir jag och min bättre hälft. Jag frågade honom vad han vill göra i helgen och fick svaret äta chips och ligga? Så. Jaha. Det är min helg, det. Han är väldigt romantisk, min blivande make.

3 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt helg!

    SvaraRadera
  2. Låter som en galet bra plan! Hoppas sonen kryar på sig raskt som tusan!

    SvaraRadera
  3. Känns väl som en rimlig helg det tänker jag. Bara å köra!

    Och ja, ny blogg nytt kli i fingrarna. Känns bra!

    SvaraRadera