februari 19, 2018

Saker vi har lärt oss i helgen.

Att rörmokare är människor, de med. Att somliga dyker upp fulla till sina kunder och andra bara vill tjäna pengar och föreslår att riva halva köket helt i onödan. Lyckligtvis finns det även goda rörmokare, de som hjälper och inte stjälper. Det tog mig tre timmar i telefon för att rå på en bara. Men det jag la i tid kommer jag spara i pengar och så vidare.

Och barnet har läst sin första Stephen King. Jag var inte särskilt övertygad om att han var redo, men han fick testa och han fullkomligen älskade Jurtjyrkogården. Det var den första boken skriven för vuxna som han läste och det är som om en helt ny värld ligger där framför oss. Det känns nästan lika stort som när vi upptäckte att han har vuxit förbi mig.

Vi har även lärt oss att vårt badrum lämpar sig perfekt för att Kim rakar sig medan jag duschar, men att duschen är alldeles för liten för att man ska kunna ha bra sex i den. Eller så lär man sig med tiden. Förfinar tekniken efter utrymmet liksom. Har även upptäckt att vi är såna som att skämtar om att vi måste bygga ut duschutrymmet under akten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar