december 15, 2017

Om julgranar och Star Wars.

En fredag är på väg mot sitt slut. Eller det är ju inte sant, det är bara arbetsdelen som snart är över. Jag tror att jag ofta tänker så, att arbetsdagen är en dag för sig. Hursomhelst. Jag har mött bort förmiddagen och eftermiddagen och om en liten stund kommer Kim sladda förbi, på väg hem från Nyköping, och plocka upp mig. Vilket fult uttryck förresten, "sladda förbi". Jag lovar att aldrig använda det igen.

Nåväl. (På tal om uttryck att aldrig använda igen.)

Vi har en helg med en fredag där barnet är hos sin pappa och de äldre ges tid till ett vuxet - och förhoppningsvis sexuellt - umgänge. Imorgon vid lunch kommer han hem igen, det inte längre så lilla barnet. Då ska det köpas julgran och kläs julgran och glögg ska drickas och så ska vi sträcktitta på Mysteriet på Greveholm. Och så kommer sen en söndag med Star Wars på bio och inga övriga planer alls. Fint som snus ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar