oktober 17, 2017

Skoja bara, vill alltid gå hem.

Jag fick ett ryck förra veckan. Tröttnade på att våra kontorsrum är halvdana, fulla med någons gamla pärmar och fula möbler. Sa till min chef att jag spenderar för många timmar på jobbet för att inte trivas i miljön, att jag inte kan sitta åtta timmar om dagen i en fåtölj med min dator i knät bara för att jag inte har något vettigt skrivbord. Han höll med. Fast han vågade väl ingenting annat, eftersom jag tydligen bar min håll käften-uppsyn.

Så jag köpte nytt. Ett skrivbord som kan höjas och sänkas, en rejäl skrivbordsstol, en snygg skrivbordslampa och ett par fåtöljer. Beställde bortforsling av alla gamla skräpmöbler och - det bästa av allt - blev inspirationskälla för hela kontoret som städade sina kontorsrum och beställde nytt och snyggt. Igår kom mina möbler och nu står de här och är alldeles fina och nya och luktar gott. Ska bara spika upp mina tavlor på brandkvinnor från femtio-, sextio- och sjuttiotalet också. Kommer aldrig vilja gå hem sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar