april 29, 2017

Har längtat hela året.

Det är lördag och solen skiner. Och det är ju jättefint, men allra bäst är att Stockholms kulturnatt händer ikväll. Jag känner mig nästan löjligt rusig i kroppen, som när man har druckit tre glas prosecco och musik flödar ur en högtalare och man pratar lite för högt och det är alldeles omöjligt att inte låta kroppen fångas av musiken.

Fast det enda som har passerat genom den här kroppen är en brunch tillsammans med min son. Croissanter och amerikanska pannkakor med lönnsirap och blåbär och hallon och apelsinjuice. För jag har en stor man med feber, som jag har bäddat ner i sängen, och en liten man som är mitt sällskap för dagen. Och om någon timme ska jag ta den senare under armen och gå på muséerunda.

Bara han och jag och en bunt kvällsöppna museum och caféer. Jag kan inte tänka mig något bättre just idag faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar