mars 24, 2017

Bästa planerna.

Klockan närmar sig tre och jag tror att jag är färdig för dagen. För hela veckan. Igår åkte Kim till Finland tillsammans med sin mamma, för att se till marken och huset och allt. Och om lite drygt en timme hoppar Adrian på en buss som tar honom till sin pappa. Själv ska jag gå ett varv på Åhléns, behöver en ny mascara och rouge och ett överlack. Vill även ha nya örhängen och en ny axelremsväska och kanske en bok att fördriva söndagen med.

Jag behöver inget att fördriva fredagskvällen eller lördagen med, för ikväll ska jag dricka vin med mina kollegor och imorgon kommer min mamma, mormor och mina båda svägerskor till stan. Vi ska dricka bubblor och äta kex och ost hemma hos mig, sen ska vi gå till slottet och titta på kungliga brudklänningar, kanske dricka lite mer bubblor och sitta någonstans i solen och låta en och annan tapas glida ner.

Och så en söndag med bara en bok som sällskap, kommer vara välbehövligt.

1 kommentar: