september 16, 2016

På andra sidan om trettio.

Så jag är trettio nu. Herrejävlar. De säger att det är nu livet börjar, de som vet. Jag tror att jag ska göra det till en sanning. Jag har blivit så fint uppvaktad, firade in födelsedagen med svärfamiljen och champagne och presenter, och vaknade upp till långfrukost och fler presenter. Den allra bästa var ett presentkort till Centralbadet, med behandlingar och allt.

Dagen igår var full av kramar och fina människor. När jag kom hem från jobbet väntade ett enormt blomsterbud och choklad och middag på indisk restaurang. Sen fick jag välja kvällsaktivitet, så det blev långpromenad genom Vasastan för mig och mitt lilla gäng. 

Och nu är det fredag och snart eftermiddag. Jag har fått order om att möta min mamma på t-centralen halv fyra, ta en fika och sedan lämna över min son i hennes vård, för att klockan halv sju vara propert klädd och redo för en kväll med min man.

Hittills är det faktiskt inte särskilt dumt att vara trettio.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! later som en helt perfekt start!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Livet är faktiskt bättre på denna sida 30.:) Kram

    SvaraRadera