september 02, 2016

Ej längre lika rart.

Det händer inte särskilt ofta, men emellanåt hamnar vi i soffan framför Nyhetsmorgon på helgförmiddagarna. När min man får bestämma tycks vi framförallt titta på Nyhetsmorgon de dagar Tilde de Paula programleder. Ibland blir han lite fnissig och glittrar med ögonen när jag påtalar sammanträffandet. Egentligen tycker jag nog att det är ganska rart. Hon verkar vara en jäkligt snygg människa, både utanpå och inuti.

Men så flyttar vi in på Sankt Eriksplan och gissa vem som bor ovanför oss? Tilde de Paula. Med make och barn visserligen, men ändå. Nu måste jag ju börja hålla koll på att Kim inte plötsligt börjar göra sig en massa ärenden ner i källaren och kasta sopor och hämta posten femtio gånger om dagen. Sånt besvär ju.

(Obs, skojar. Det är ju en win-win om han vill göra alla resor till källare och posthämtning själv. Gör han det unnar jag honom ett hej och ett leende från Tilde de Paula.) 

2 kommentarer:

  1. Apropå adressen, hur fick ni tag i lägenheten? Stod ni i kö eller fanns det någon firma som hjälpte er? Har själv inga planer på att flytta till huvudstaden men har ju hört hur oerhört svårt det är. Hoppas ni kommer trivas! :-) /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var genom kontakter. Jag tror att vi har haft en helt galen tur. Det händer nog inte så ofta, har jag förstått.

      Radera