augusti 10, 2016

Hej från köksgolvet.

Mitt nya köksgolv! Jag sitter med rumpan rätt på golvet, med jobbdatorn i knät. Lutar ryggen mot den lilla väggen vid matplatsen där vi tänker oss att vi ska bygga en kökssoffa. Eller ja, min plan är väl egentligen att nämna för min möbelsnickrande svägerska att vi planerar att bygga en kökssoffa och se om det löser sig per automatik. Det vore nog det bästa för kökssoffan.

Igår fick vi nycklarna. Vi vandrade runt i lägenheten i fyra timmar och strök med händerna över väggarna och funderade högt med varandra. Den har en sån potential, den här lägenheten. Med sina tre och femton i takhöjd och det gamla trägolvet och fönster som aldrig tar slut. Men den är lite skabbig, inte särskilt välvårdad. Så i hallen står nu trettiosex liter färg och väntar på att strykas på. Mest blir det ljust, grått och sand och dimma.

Jag försökte övertala Kim om att vi borde ha en smutsig mintgrön färg på väggarna i vardagsrummet, men han köpte inte idén. Fick dock en dimmig och ganska mörk blågrå ton på ena väggen i sovrummet. Det är ju alltid något. Och köket är fint och nytt och badrum och gästtoalett är fina och charmiga. Och i magen fladdrar det av en pyrande glädje. Trots att jag även behöver ha jobbdatorn i knät och har några fullspäckade målarkvällar framför mig.

1 kommentar: