juli 06, 2015

Bara tisdag, onsdag, torsdag, fredag kvar.

Jag lekte att jag hade semester i helgen. När klockan blev lunch i fredags gick jag hem och satte mig på balkongen, skopade upp lite vaniljglass och slantade i några jordgubbar och toppade med chokladsås till lunch. Enda sällskapet var en ny bok och en sällsynt tyst man, även han försjunken i en bok. Sedan satt vi där tills söndagskvällen kom.

Närå. Bara nästan. För sen kom virvelvinden Adrian hem, men han virvlade bort till en kompis nästan direkt och sen virvlade han runt resten av helgen. När jag tänker efter var han nästan bara hos kompisar med pool, den lilla fulingen. Jag älskar att han är så stor, att han springer kors och tvärs över kvarteret tillsammans med sina kompisar och drar från hem till hem. Man behöver liksom inte göra så mycket mer än att morsa glatt när de väller in och sticka till dem lite mat då och då.

Hursomhelst. Jag hann läsa fyra böcker i helgen. Och äta glass tre gånger. Jordgubbar åt jag hela tiden, jämt. Och nu är det måndag och regnet slutade precis strila mot rutan. Jag jobbar den här veckan också, men det är okej. Det känns att den är nära nu, semestern. Precis runt hörnet.

1 kommentar:

  1. Härligt! Känslan när det är fredag och sista jobbdagen... Sug i dig den härliga känslan och njut! ❤️

    SvaraRadera